Publisher details
Available items(s) from this publisher (120)
![Sort available](./images/orderby_az.gif)
![]()
Books
De auteurs beschrijven op een beknopte en toegankelijke wijze leiderschap in de context van de snel veranderende wereld. In deze turbulente omgeving gaat het om een speelveld waarin verscheidene complexe transities tegelijk en op elkaar inwerken[...]
ISBN (or other code): 978-90-8575-064-2 Article on page: 156 p. Class number: 158.4 Tags: Leadership (E) Languages: Dutch ![]()
Books
ISBN (or other code): 978-90-441-3033-1 Article on page: 162 p. Class number: 364.162 Tags: Cultural property--Protection ; Archaeology--Political aspects ; Human rights Languages: Dutch ![]()
Books
Leiderschap staat vandaag hoog op de agenda: van bedrijfswereld tot politiek, van school tot zorginstelling. In dit boek houdt de auteur een sterk pleidooi om als leidinggevende ethisch om te gaan met mensen en situaties. Men moet de dingen niet[...]
ISBN (or other code): 978-90-441-2874-1 Article on page: 132 p. Descriptors: Class number: 370 (Education) Tags: Leadership--Moral and ethical aspects ; Business education Languages: Dutch ![]()
Books
Herman Van de mosselaer ; Peter Van petegem ; Diana Van dijk ; Liesbeth Michiels | Leuven : Garant | 2012Tijdens het project Goesting in Leren en Werken werkten 14 onderwijsinstellingen uit de grensbrede regio Vlaanderen-Nederland samen. We willen bereiken dat jongeren hun kwaliteiten kunnen uitbouwen tot competenties die nodig zijn in de maatscha[...]
ISBN (or other code): 978-90-441-2866-6 Article on page: 264 p. Class number: 371.956 Tags: Motivation (Psychologie) ; Motivation (Psychology) ; Employee motivation ; Motiveren van het personeel Languages: Dutch ![]()
Books
Met dit boek streeft de auteur een viervoudige doelstelling na. In de eerste plaats wil hij enerzijds een voldoende wetenschappelijk verantwoorde onderbouw geven aan – en anderzijds praktische handvatten aanreiken voor een efficiënt didactisch h[...]
ISBN (or other code): 978-90-441-2331-9 Article on page: 1 vol. (316 p.) Class number: 371.3 Tags: Actief leerproces Languages: Dutch ![]()
Books
Is oorlog in geen enkel geval te rechtvaardigen? Of kan het gebruik van militair geweld onder welbepaalde voorwaarden toch worden overwogen? En zo ja, moet er daarbij dan geen rekening worden gehouden met duidelijke morele grenzen? In dit boek w[...]
ISBN (or other code): 978-90-441-2808-6 Article on page: 364 p. Class number: 190 Tags: Ethics ; Philosophy Languages: Dutch ![]()
Books
ISBN (or other code): 978-90-441-2788-1 Article on page: 110 p. Class number: 373.01 Tags: Education, Higher ; Learning, Psychology of. ; School management and organization ; General education ; Education, Secondary Languages: Dutch ![]()
Books
ALGEMEEN Met Als ik jou maken anderstaligen kennis met Nederlandstalige poëzie. De auteurs hebben een dertigtal gedichten verzameld van schrijvers uit Vlaanderen en Nederland. Bij elk gedicht horen speelse en creatieve opdrachten. Te toneelgroep[...]
ISBN (or other code): 978-90-441-2533-7 Article on page: 110 p. Accompanying material: DVD Class number: 800 (Littérature (Belles lettres)) Tags: Nederlandse poëzie Languages: Dutch ![]()
Books
Omgaan met professionele, maatschappelijke of milieurisico’s is een complexe opdracht. Niet alleen wegens de inherente kenmerken van risico’s. De gebruikelijke manier van denken en werken deelt alles op in afzonderlijke disciplines en bevoegdhei[...]
ISBN (or other code): 978-90-441-2514-6 Article on page: 395 p. Class number: 361.1 Tags: Belgium ; Economy (Science)--Law and Legislation--Belgium ; Security (Law)--Belgium ; Risk management Languages: Dutch ![]()
Books
Het stijgende aantal professionele, maatschappelijke en milieurisico’s, hun maatschappelijke impact en de toenemende onzekerheid over de mogelijke effecten van nieuwe en gekende risico’s hebben de afgelopen decennia gezorgd voor een gestage toen[...]
ISBN (or other code): 978-90-441-2515-3 Article on page: 504 p. Class number: 361.1 Tags: Belgium ; Economy (Science)--Law and Legislation--Belgium ; Security (Law)--Belgium ; Risk management Languages: Dutch ![]()
Books
Reguleringsmanagement omvat een geheel van maatregelen die een betere wetgeving beogen, voornamelijk door de introductie van principes van integrale kwaliteitszorg in het wetgevingsbeleid. De consequente invoering daarvan verloopt niet zonder mo[...]
ISBN (or other code): 978-90-441-2516-0 Article on page: 147 p. Class number: 361.1 Tags: Belgium ; Economy (Science)--Law and Legislation--Belgium ; Security (Law)--Belgium ; Risk management Languages: Dutch ![]()
Books
The Bologna-declaration changes fundamentally higher education in Europe. It introduces a clear distinction between bachelor and master programs and invites research-intensive universities for a fundamental refl ection on the relationship betwee[...]
ISBN (or other code): 978-90-441-2266-4 Article on page: 1 vol. (150 p.) Descriptors: 6.20 International relations > State security > Defence > Défense militaire Europe
Class number: 378.4 Tags: Universities and colleges--Research--Europe ; Bologna process (European higher education) Languages: English ![]()
Books
Dit boek gaat terug op een probleemverkenning van de Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) rond het veelbesproken begrip 'competentie'. Het competentiedenken vindt zijn oorsprong in de wereld van de arbeidsorganisatie en de tewerkstelling. Via competenti[...]
ISBN (or other code): 978-90-441-2271-8 Article on page: 189 Tags: Onderwijsvernieuwingen--Vlaanderen Languages: Dutch ![]()
Books
Deze basiscursus is bedoeld voor beginnende studenten in de economie. De auteur beschouwt de economie als een sociale wetenschap en beklemtoont de relatie tussen economische en politiek-maatschappelijke opvattingen. Mathematische voorstellingswi[...]
Edition statement: 14de licht herz. dr ISBN (or other code): 978-90-441-2242-8 Article on page: 1 vol. (721 p.) Descriptors: Class number: 330 Tags: Economie (N) Languages: Dutch ![]()
Books
Deze inspiratiegids heeft één centraal doel: binnen opleidingen het gesprek over competentiegericht onderwijs ondersteunen. Een opleiding die zich ontwikkelt in de richting van een competentiegerichte opleiding, staat voor een paradigmashift. Di[...]
ISBN (or other code): 978-90-441-2343-2 Article on page: 269 Descriptors: Class number: 370 (Education) Languages: Dutch