Titre : | Wat doen goede leraren anders ? |
Auteurs : | Frans Ottenhof ; Gerard Rozing |
Type de document : | Books |
Editeur : | Meppel : Ten Brink, 2018 |
Article en page(s) : | 208 p. |
ISBN/ISSN/EAN : | 978-90-77866-45-0 |
Langues: | Néerlandais |
Index. décimale : | 370.7 |
Catégories : | |
Tags : | Education--Handbooks, manuals, etc. |
Résumé : | Wat doen goede leraren anders Onderwijs is een ambacht. Het lokaal is de werkplek waar jij met leerlingen aan de slag gaat en waarbij je veel vrijheid hebt het onderwijs op jouw manier in te richten. Het vraagt veel van je om leraar te zijn en je wordt uitgedaagd om je hele onderwijsleven je af te vragen: Hoe kan het beter? Het antwoord op die vraag hebben wij vaak gevonden bij de leraren en leraressen die wij zelf heel goed vonden; door ons af te vragen wat zij anders deden. Voor dit boekje hebben wij ook gezocht in de onderwijskundige literatuur. Welke didactiek is effectief? Maar de dagelijkse praktijk vormde uiteraard ook een belangrijke bron van inspiratie. Dit boek beslaat 15 thema’s zoals: motivatie, de start van de les, onderwijs en stres, maak je eigen onderwijs, zelfstandig werken, toetsen, drukte in de klas. Elk thema begint met een herkenbare observatie uit het leslokaal, een inleiding, praktische informatie en een goede werkvorm. |