Titre : | Drive : de verrassende waarheid over wat ons motiveert |
Auteurs : | Daniel Pink ; Vanja Walsmit |
Type de document : | Books |
Editeur : | Amsterdam : Business Contact, 2010 |
Article en page(s) : | 237 p. |
ISBN/ISSN/EAN : | 978-90-470-0967-2 |
Langues: | Néerlandais |
Index. décimale : | 153.153 4 |
Tags : | Achievement motivation ; Motivation (Psychology) ; Employee motivation |
Résumé : |
Very long was widely assumed that the best way to motivate your people with a tangible reward, such as a cash bonus. Not true, says Daniel h. Pink. He argues that the secret to perform better and more satisfying is located in the human need to be Director of our own lives, to learn new things and do it well. Based on fifty years of scientific research into human behaviour and motivation reveals Pink the mismatch between what science knows and what business does. He studies the three elements of true motivation — autonomy, mastery and a higher purpose – and comes with smart and surprising solutions to get people better performance. The book stood for years in the bestseller list of The New York Times and was translated into more than 30 languages. In Netherlands and Belgium there are already more than 10,000 copies sold. Compulsory costs so for anyone who wants to know what really motivates people.
Heel lang werd alom aangenomen dat je mensen het best kunt motiveren met een materiële beloning, zoals een geldbonus. Niet waar, zegt Daniel H. Pink. Hij betoogt dat het geheim van beter presteren en meer voldoening ligt in de menselijke behoefte regisseur te zijn van ons eigen leven, nieuwe dingen te leren en goed te doen. Gebaseerd op vijftig jaar wetenschappelijk onderzoek naar menselijk gedrag en motivatie onthult Pink de mismatch tussen wat de wetenschap weet en wat het bedrijfsleven doet. Hij bestudeert de drie elementen van echte motivatie – autonomie, meesterschap en een hoger doel – en komt met slimme en verrassende oplossingen om mensen beter te laten presteren. Het boek stond jarenlang in de bestsellerlijst van The New York Times en werd vertaald in meer dan 30 talen. In Nederland en België zijn er al meer dan 10.000 exemplaren verkocht. Verplichte kost dus voor iedereen die wil weten wat mensen écht motiveert. |