Titre : | Strategie in kaart gebracht : Concrete resultaten uit alle bedrijfsmiddelen |
Auteurs : | Robert s. Kaplan ; David p. Norton |
Type de document : | Books |
Editeur : | Amsterdam : Business Contact, 2004 |
Article en page(s) : | 447 p. |
ISBN/ISSN/EAN : | 978-90-254-1828-1 |
Langues: | Néerlandais |
Index. décimale : | 658.401 3 |
Tags : | Quality control--Standards ; Innovations technologiques--Management |
Résumé : |
In dit nieuwe boek - met de informatie die zij verkregen uit onderzoek van honderden organisaties die met de Balanced Scorecard werken - hebben ze een nieuw instrument ontwikkeld: de 'Strategykaart'. Deze maakt het mogelijk om heldere en precieze verbanden te leggen tussen de ongrijpbare (zachte) factoren in een organisatie en het proces van waardecreatie. Kaplan en Norton stellen dat het belangrijkste aspect van strategisch beleid, namelijk het zodanig implementeren van een strategie dat deze op lange termijn waarde toevoegt, is gebaseerd op het managen van de volgende 4 interne processen: 1. operationele processen 2. het contact met klanten 3. innovatie 4. controle- en sociale processen |
Exemplaires (1)
Code-barres | Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|---|
100775R | 658.401 3 KAP S | Book | Royal Military Academy | Bibliothèque ERM | Disponible |