Titre : | Biografisch leren van homoseksuelen in pedagogisch perspectief |
Auteurs : | Frank Cockx |
Type de document : | Books |
Editeur : | Leuven : Universitaire Pers, 2004 |
Article en page(s) : | 453 p. |
Collection : | Studia paedagogica, num. 38 |
ISBN/ISSN/EAN : | 978-90-5867-414-2 |
Langues: | Néerlandais |
Tags : | Onderzoek ; Homoseksuelen |
Résumé : | Dit boek bevat het verslag van een langdurig en diepgravend onderzoek. Aan de hand van levensverhalen van 16 zeer zorgvuldig geselecteerde holebi’s gaat de auteur op zoek naar de relevantie van het biografisch leren voor de volwasseneneducatie. De laatmoderne Westerse samenleving wordt gekenmerkt door een accentuering van individualiseringsprocessen en verschillende auteurs maken daarbij melding van een toenemende (nood aan) reflexieve sturing op het vlak van de biografie en iemands identiteit. Met concepten als ‘biografisch leren’ en ‘identisatie’ leggen ze de nadruk op het permanente leren dienaangaande. Dit werk onderwerpt deze concepten aan een kritsiche lezing en een empirische toets. De literatuurstudie richt zich op de hedendaagse (Westerse) laatmoderne samenleving en recente ontwikkelingen inzake de volwasseneneducatie respectievelijk het sociaal-pedagogisch handelen.Het empirisch luik van de studie concentreert zich op levenspolitieke kwesties in het leven van holebi’s en hun biografisch leren. |
Exemplaires (1)
Code-barres | Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|---|
515.903-EXT | n.c. | Book | Royal Military Academy | DefCol-PMS | Disponible |