Titre : | Anders evalueren : Assessment in de onderwijspraktijk |
Auteurs : | Filip Dochy, Rédacteur scientifique ; Wouter Schelfhout, Rédacteur scientifique ; Steven Janssens, Rédacteur scientifique |
Type de document : | Books |
Editeur : | Tielt : LannooCampus, 2005 |
Article en page(s) : | 136 |
ISBN/ISSN/EAN : | 978-90-209-5348-0 |
Langues: | Néerlandais |
Index. décimale : | 374.126 |
Tags : | Educational evaluation |
Résumé : |
In het onderwijs staat meer en meer de totale persoonlijkheidsontwikkeling centraal en niet alleen de louter cognitieve aspecten. Naast kennis verwerven moeten leerlingen/studenten ook kennis kunnen toepassen, leren samenwerken, leren nadenken, leren de eigen oplossings- strategieën verwoorden, ... Dit houdt in dat de evaluatie van de leerlingen/studenten ook niet meer kan worden beperkt tot het toetsen van de gereproduceerde kennis. Er moet worden overgestapt van een toetscultuur naar een assessmentcultuur, waarin ook de metacognitieve, de sociale en de dynamisch-affectieve vaardigheden worden geëvalueerd. In dit handboek wordt aangegeven hoe je kan beginnen aan assessment, welke evaluatie- methode(n) het meest geschikt is (zijn) voor jouw onderwijsbehoeften en visie en hoe je na het evalueren feedback geeft en rapporteert aan derden (ouders, ...). Het is vooral een praktische handleiding, met weinig theoretische concepten maar des te meer concrete richtlijnen, werkschema's, verduidelijkende voorbeelden en modellen van werk- bladen. |
Exemplaires (1)
Code-barres | Cote | Support | Localisation | Section | Disponibilité |
---|---|---|---|---|---|
21791 | 321.26 DOC A | Book | Royal Military Academy | Bibliothèque ERM | Disponible |