Détail de l'indexation
Ouvrages de la bibliothèque en indexation 370.152 3 (11)

![]()
Books
Mention d'édition : 2th ed. ISBN/ISSN/EAN : 978-1-03-249839-3 Article en page(s) : 398 p. Catégories : Index. décimale : 370.152 3 Tags : Learning, Psychology of ; Educational psychology ; Effective teaching Langues: Anglais ![]()
Books
Les enfants, dès tout petits, sont émerveillés d’apprendre. Pourtant l’école devient ensuite, pour beaucoup d’entre eux, synonyme d’anxiété ou d’échec. Aujourd’hui, les connaissances scientifiques sur le cerveau bouleversent notre approche de l[...]
ISBN/ISSN/EAN : 978-2-35204-720-9 Article en page(s) : 342 p. Catégories : Index. décimale : 370.152 3 Tags : Educational psychology ; Emotional intelligence ; Cognitive learning Langues: Français ![]()
Books
Mention d'édition : 2rd ed. ISBN/ISSN/EAN : 978-0-12-813377-4 Article en page(s) : 497 p. Catégories : 1.05 Sciences de l'éducation et milieu éducatif > Apprentissage
Index. décimale : 370.152 3 Tags : Memory ; Learning, Psychology of Langues: Anglais ![]()
Books
In Design For How People Learn, Second Edition, students discover how to use the key principles behind learning, memory, and attention to create materials that enable their audience to both gain and retain the knowledge and skills they're sharin[...]
Mention d'édition : 2nd ed. ISBN/ISSN/EAN : 978-0-13-421128-2 Article en page(s) : VIII, 296 p. Catégories : Index. décimale : 370.152 3 Tags : Learning, Psychology of. ; Learning--Social aspects ; Instructional systems--Design Langues: Anglais ![]()
Books
John Hattie ; Gregory Yates ; Anne-marie Dogger-stigter ; Frans Collignon | Vlissingen : Bazalt Educatieve Uitgaven | 2015Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren legt dit uit. Het zet uiteen wat de belangrijkste principes en strategieën van het leren zijn. John Hattie bouwt in dit boek voort op de inzichten uit Visible Learning (Leren zichtbaar maken[...]
ISBN/ISSN/EAN : 978-94-6118-213-5 Article en page(s) : 424 p. Catégories : Index. décimale : 370.152 3 Tags : Thought and thinking ; Learning, Psychology of. ; Classroom management ; visual learning ; Visual learning--Ability testing ; Simulated environment (Teaching method) Langues: Néerlandais ![]()
Books
Jongeren krijgen op school heel wat informatie te verwerken. Daarbij moeten ze nagaan wat belangrijk is of niet, maar ook hoe concepten zich verhouden tot elkaar en tot wat ze eerder leerden. Mind The Map biedt een overzicht van verschillende no[...]
ISBN/ISSN/EAN : 978-94-014-1851-5 Article en page(s) : 285 p. Catégories : Index. décimale : 370.152 3 Tags : Mnemonics ; Thought and thinking ; Cognition (E) ; Learning, Psychology of. ; Cognitive learning ; Learning Langues: Néerlandais ![]()
Books
De impact van Leren zichtbaar maken’ (Visible Learning) van John Hattie bevat het resultaat van onderzoek waarbij miljoenen leraren en leerlingen betrokken waren en dat gebaseerd is op de synthese van meer dan 800 meta-analyses. Deze synthese wo[...]
ISBN/ISSN/EAN : 978-94-6234-239-2 Article en page(s) : 547 p. Catégories : Index. décimale : 370.152 3 Tags : Effective teaching ; Learning ; Lesson planning ; visual learning Langues: Néerlandais ![]()
Books
"To most of us, learning something "the hard way" implies wasted time and effort. Good teaching, we believe, should be creatively tailored to the different learning styles of students and should use strategies that make learning easier. Make It [...]
ISBN/ISSN/EAN : 978-0-674-72901-8 Article en page(s) : XI, 313 p. Catégories : Index. décimale : 370.152 3 Tags : Learning--Research Langues: Anglais ![]()
Books
John Hattie ; Anne-marie Dogger-stigter ; Marcel Bogaarts ; Frans Collignon | Vlissingen : Bazalt Educatieve Uitgaven | 2013Het baanbrekende boek Visible Learning van John Hattie bevat de resultaten van meer dan vijftien jaar onderzoek waarbij miljoenen leerlingen zijn betrokken. Daarnaast bevat het de grootste verzameling van evidence-based onderzoek over wat feitel[...]
ISBN/ISSN/EAN : 978-94-6118-173-2 Article en page(s) : 320 p. Catégories : Index. décimale : 370.152 3 Tags : Learning ; visual learning ; Lesson planning ; Effective teaching Langues: Néerlandais ![]()
Books
Vanhoof ; Maarten Van de broek ; Maarten Penninckx ; Vincent Donche ; Peter Van petegem | Leuven : Acco | 2012De bereidheid van leerlingen om te leren is al decennia lang de focus van veel en gedegen onderzoek. De aanpak van onderzoekers heeft echter niet altijd bijgedragen tot de transfer van deze inzichten naar de onderwijspraktijk. Die kloof wordt in[...]
ISBN/ISSN/EAN : 978-90-334-8805-4 Article en page(s) : 190 p. Catégories : Index. décimale : 370.152 3 Tags : Educational psychology Langues: Néerlandais ![]()
Books
In this definitive collection of today’s most influential learning theorists, sixteen world-renowned experts present their understanding of what learning is and how human learning takes place. Professor Knud Illeris has collected chapters that [...]
ISBN/ISSN/EAN : 978-0-415-47344-6 Article en page(s) : VIII, 235 p. Catégories : Index. décimale : 370.152 3 Tags : Learning--Philosophy ; Adult learning Langues: Anglais