Titel: | Leren : hoe? zo! |
Auteurs: | Tommy Opgenhaffen |
Documenttype: | Books |
Uitgever : | Tielt : Lannoo Campus, 2013 |
Artikel op pagina: | 337 p. |
ISBN/ISSN/EAN: | 978-94-014-0827-1 |
Talen: | Nederlands |
Tags: | Study skills ; Learning, Psychology of. ; Cognitive learning theory |
Abstract : |
Upgrade je geheugen- Hoe word je een goede timemanager?- Reken af met faalangst- Hoe word je een examenexpert? Nieuwe editie van hét standaardwerk over leren, boordevol tips om zo efficiënt mogelijk te studeren. Leerkrachten, studiecoaches, adolescenten en ouders kunnen in dit boek terecht voor alles wat ze willen weten over leren leren... Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek om jezelf een doeltreffend leerpatroon aan te meten en je leren in eigen handen te nemen. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek dat jongeren op een wetenschappelijk onderbouwde manier wil helpen om een gepaste studiemethode te vinden en hun leren in eigen handen te nemen. Het boek bevat twee delen die elkaar perfect aanvullen. In 'Goed om te weten' gaat de auteur dieper in op hoe je brein en geheugen functioneren, wat het belang is van intelligentie en welke fysieke en mentale factoren een invloed hebben op je leerproces. In 'Aan de slag' kom je vervolgens te weten welke vaardigheden je onder de knie moet hebben om optimaal aan de slag te gaan tijdens de les, het verwerken van de leerstof en de examens. Take your learning process into their own hands and get more out of your brain - Upgrade your memory - How to become a good time manager? - Checkout with anxiety - How do you become a expert exam? New edition of the standard work on learning, chock full of tips to to study as efficiently as possible. Teachers, coaches, adolescents and parents can in this book for all they want to know about learning to learn.. Learn. How? So! is a convenient zapboek to get yourself a pattern to learn to measure and effectively teach you into their own hands. Learn. How? So! is a convenient zapboek that young people on a scientifically based way wants to help to find a suitable study method and their learning into their own hands. The book contains two parts that complement each other perfectly. In ' good to know ', the author expands on how your brain and memory function, the importance of intelligence and what physical and mental factors have an influence on your learning process. In ' getting started ' you then know what skills you should have mastered to get started during class, the processing of the course material and exams. |
Online : | http://www.worldcat.org/title/leren-hoe-zo/oclc/936688044&referer=brief_results |